DÜNYANIN HER YERİNDE

Beş kıtada 130’dan fazla ülkede faaliyet gösteren Danone, pek çok farklı coğrafya, kültür, topluluk ve yaşam biçimlerini ihtiyaçlara cevap verecek nitelikte geliştirilen özel ürünlerine yansıtmaktadır.

DÜNYA GENELİNDEKİ FAALİYETLERİNİN GELİŞİMİ

Özellikle gelişmekte olan pazarlar, Danone’nin uzun vadeli büyüme sağlamanın yanı sıra misyonuyla da taşıyan temeli oluşturuyor. 2016’da gelişmekte olan pazarlar, Grup satışlarının %53’ünü oluşturuyordu. Bu stratejinin başlangıç noktası; Endonezya, Çin, Rusya, ABD, Meksika ve Brezilya gibi, Danone’nin güçlü olduğu, büyümeye açık başlıca pazarlar. Bu ülkelerde Danone, inovasyon aracılığıyla ürün kategorilerindeki büyümeyi artırmaya devam ediyor.

DÜNYADA DANONE

1990’ların ortalarında belirlenen coğrafi çeşitlilik ve genişleme stratejisi doğrultusunda Danone’nin büyüme politikası aşağıdaki başlıkları kapsamaktadır:

  • Güçlü bir uluslararası büyüme potansiyeline sahip 4 gıda iş koluna odaklanmak
  • Yeni pazarlara açılmak
  • Danone’nin uzun yıllardır varlık gösterdiği ülkelerde yeni tüketiciler kazanmak

AVRUPA’DAN BAŞLAYIP, YÜKSEK BÜYÜME HIZINA SAHİP PAZARLARA YAYILMAK

  • 1996: Satışların %80’i Avrupa’da gerçekleşiyordu
  • 2016: Satışların %60’ından fazlası Avrupa dışında gerçekleşiyor

2016:DÜNYADA DANONE’NİN EN ÇOK SATIŞ YAPTIĞI İLK 10 ÜLKE

ŞİRKETİMİZ