Sağlık Taahhüdümüz

Sağlık ve beslenme, işimizin temelini oluşturmaktadır. İddialarımızı bir tüzük ile resmileştirdik. Bize ürünlerimiz ve ilişkilerimiz konusunda her zaman dikkatli olmamız gerektiğini hatırlatan bir dünyada, bu sözleri tutmak hepimizin görevi olacaktır.

Danone Grubu İcra ve Yönetim Kurulu Başkanı
Franck Riboud

Danone Türkiye olarak tüketicilerimizin memnuniyetini sağlayan en önemli unsurlardan birinin Danone’nin faaliyet gösterdiği 120’yi aşkın ülkede de uygulanan, beslenmeye ve sağlığa ilişkin inançlarını ve taahhütlerini formalize edip ilkeleştiren ve beş taahhüd ile formüle eden “Danone Gıda, Beslenme, ve Sağlık Tüzüğü”nün oluşturduğunu düşünüyoruz:

"Danone Gıda, Beslenme, ve Sağlık Tüzüğü" beş taahhüdünü şöyle açıklayabiliriz:

  • 1

    Tüketicilerin beslenme ihtiyaçlarına,bütçelerine ve beğendikleri lezzetlere uygun ürünler geliştirmeyi amaçlar.

    Danone Türkiye beslenme, teknoloji ve duyusal bilimler alanındaki yetkinliğini, tüketicilerin beslenme ihtiyaçlarını karşılayan ürünler geliştirmek, yeni ürünler formüle etmek, yerel beslenme ihtiyaçlarını izlemek ve anlamak; uygun hammaddeler ile lezzetten ve kaliteden ödün vermeden bütçeye uygun besinler üretmek, ürün yelpazesini geliştirmek ve iyileştirmek için kullanır.

    Danone Türkiye besleyici ve lezzetli ürünler sunarken, bu ürünlerin düşük hatta çok düşük gelir grupları tarafından da alınabilir hale getirme sorumluluğu ile yöresel ihtiyaçları da düşünerek yeni ürünler geliştirir.

  • 2

    Sağlık açısından faydası bilimsel verilerle kanıtlanmış, besinsel içeriği uygun ürünler geliştirir.

    Danone Türkiye toplumun sağlıklı beslenme ihtiyacına uygun ürünler tasarlamak adına; yerel sağlık konularını devamlı izlemekte ve araştırmaktadır. Bu anlamda bilim çevresinin görüşlerini alarak sağlık ile ilgili güncel konuları takip eder ve uzmanlarla birlikte çalışarak sağlık ve beslenme alanındaki araştırmaları destekler. Danone Türkiye için ürünlerin sağlık açısından faydaları ve bu yöndeki beyanlarının doğru beslenme profilleriyle tamamen desteklenmesi önem taşımaktadır.Ürünlerinin sağlık açısından faydalarının klinik olarak kanıtlanmaya özel önem vermekte ulaşılan bilimsel sonuçları, bilim insanları, sağlık çalışanları ve kamuoyu ile paylaşmaktadır.

  • 3

    Tüketicilerini, açık&şeffaf kolay anlaşılabilir etiket bilgileri ile bilgilendirir ve çocuklara yönelik sorumlu reklamı destekler.

    Danone Türkiye, şeffaf besin öğesi etiketlemesi yapar, sağlık beyanlarının güvenilir bir dille ifade edilmesini önemser, sorumlu ve kapsamlı reklam ile tüketicilerine açık bir dille ve ölçülü olarak iletişim yapar.

  • 4

    Tüketicilerini, çalışanlarını ve toplumu yeterli ve dengeli beslenme, fiziksel aktivite ve sağlıklı yaşam tarzına yönlendirir.

    Danone Türkiye, hem çalışanları hem tüketicileri için sağlıklı beslenme ve yaşam tarzlarını benimser ve teşvik eder. Danone Türkiye tüketicilerinin ve çalışanlarının düzenli olarak fiziksel aktiviteye katılmalarını teşvik eder ve destekler.

  • 5

    Beslenme ile ilintili sağlık sorunlarına çözüm yolları bulmak amacıyla sosyal sorumluluk anlayışı içinde gerekli ortaklıkları yapar, toplumsal innovasyon ve çevreye özel önem verir

    Danone Türkiye, temel toplumsal sorunları ele alır ve çözümleri destekleyerek kamu sağlığı ve çevrenin korunmasına katkıda bulunur. Bu konularla ilgili çözümler için sektörün diğer önemli güçleri ile koordinasyon ve diyalog sağlar. Sağlık ve beslenme problemlerine profesyonel olarak odaklanarak; bilim ve sağlık çevreleri ile bilgi alışverişinde bulunur, ilgilerini beslenme ve beslenme ile bağlantılı sağlık sorunlarına çeker ve çözümleri destekler.